۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 1003714

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز گفت : نوسان بازار ارز و طلا صرفا بر اساس شوک سیاسی ایجاد شده و علت اقتصادی ندارد؛ بنابراین آثار آن موقتی و گذرا است؛ در نتیجه با آرام شدن شرایط، نرخ ارز به کانال قبلی خود بازمی‌گردد.

بازگشت دلار به کانال قبلی در روزهای آینده

به گزارش قدس آنلاین اصغر سام زاده، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز درباره آثار ترور اسماعیل هنیه بر بازارهای مالی مانند طلا و ارز گفت: به دنبال ترور فرمانده ارشد حماس، بازار ارز نوسان اندکی را تجربه کرد که در کنار آن بازار طلا نیز روند صعودی به خود گرفت؛ البته باید بگوییم این رخداد روی انس جهانی طلا نیز اثرگذار بود و باعث جهش آن شد.

وی افزود: نوسان بازار ارز و طلا صرفا بر اساس شوک سیاسی ایجاد شده و علت اقتصادی ندارد؛ بنابراین آثار آن موقتی و گذرا  است؛ در نتیجه با آرام شدن شرایط، نرخ ارز به کانال قبلی خود بازمی‌گردد.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز با اشاره به این موضوع که در یکسال گذشته شاهد تنش‌های سیاسی بسیاری در کشور و منطقه بوده‌ایم، اظهار کرد: هر بار بعد از تنش سیاسی قیمت دلار جهش داشت؛ اما با گذشت چند روز به کانال قبلی خود بازگشت؛ بنابراین با توجه به تجربه‌های گذشته و آرام شدن شرایط؛ امکان بازگشت نرخ ارز به سطح قبلی وجود دارد. 

وی افزود: جهش نرخ ارز با رخ دادن تنش سیاسی امری طبیعی است و بانک مرکزی نیز برای خنثی سازی اثر این تنش‌ها از سال گذشته اقداماتی انجام داده در نتیجه باید بدانیم زمانی افزایش قیمت دلار در بازار ارز دارای آثاری بلندمدت است که ناشی از شوک‌های اقتصادی باشد.

سام زاده بیان کرد: با توجه به واقع شدن کشور ما در خاورمیانه مردم به تنش‌های سیاسی عادت کرده‌اند و حتی واکنش هیجانی بازارهای مالی و فعالان اقتصادی نسبت به تنش‌های قبلی کمتر شده؛ بنابراین بازارهای مالی با فاصله زمانی کمتر به روال عادی خود برمی‌گردند و چون بازار ارز و طلا برای مدتی در محدوده با ثباتی قرار داشته این تنش نمی‌تواند اثری عمیق بر بازار ارز بگذارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.